Så svenska, eng o novell

Dansade nyss, jag vill inte hoppa runt i rosa bodys med svans, jag vägrar.


Skrev nyss en dikt iställer för en novell, hinner inte med mer.
Snövit är klar, hon blir en blomma på slutet och mördar sin styvmamma.

Idag var jag på åhlens och hör en julsång, usch tänker jag men stannar ändå. Det blir bara juligare och juligare låtar, mer och mer panik. Tillslut så tänkte jag fåga expediterna hur de klarar av att lyssna på den musiken hela dagen. Då börjar "Hossiana davids son" sjungas i högtalarna, på opera. Kutar det snabbaste jag kan därifrån utan att det ser konstigt ut.

Pappa har tydligen haft ett punkband, de hette vaxpropp. Kunde de inte kommit med ett lite bättre namn? Kanske snorkråka eller slem?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0